Wednesday 6 August 2014

kembali menjelma

Assalamualaikum wbt..

alhmdulillah..terima ksih ya Allah atas nikmat yang Engkau berikan kepadaku...
syukur Alhmdulillah..
tanpa nikmat yang Engkau berikan kepadaku..aku x kan mampu untuk mencoret sesuatu d atas skrin putih ni..
ameen ya Rabbal Alamin..

dah berkurun blog ni dbiarkan sepi tnpa coretan..
dsebbkan masa yang terluang sekrang..this is the right time..

kisah pertama...

tentang seseorg..seseorg y hadirnye cume seketika..
sedangkan dunia yang aku dudk ni pon hnya smntra..inikan pulak
seorang mnusia..hamba Allah..
die hnya dpinjamkan oleh Allah kepada aku untuk seketika je..
mula2 Allah terbitkan rasa syg dan perasaan ingin sling mgenali antra die dan aku..
kemudian..Allah uji dengan menarik kembali perasaan itu..
Allah uji dengan menjauhkan die daripada aku..
sama la juga mase Allah temukan die dengan aku..Allah uji aku..
aku yakin..setiap apa yang trjdi..mesti ade sebb..
kenapa die datang?kenape die pergi?
kenapa die berikan pelbagai jnji?
kenapa die tarik balik jnji2 die?
kenape die mnjauhkan dri?
kenape die ini?
kenape die itu??
kenape?
kenape??
kenape?
setiap tnda soal yang berlegar dlm kepala ni mgkin x kan terungkai sekarang..
tapi aku yakin..
satu mase nnti..setiap persoalan tu akn terjwab..
aku kene yakin Allah x kan jdikan sesuatu tu sia-sia..
aku kene yakin..aku kene redha..
aku kena percaya..
dan aku yakin..die bukan saje2 buat mcm ni..
msti ade sbb..
dan aku kene terima..
sebab...
semua perasaan sayang..rindu..benci..mrah..
Allah y beri..
jadi x slh kalau Dia nk tarik semua perasaan tu..
sebab Dia berhak ats semua tu..

terima ksih sebb hadir dlm hdup ni walaupun mgkin smntara..



No comments:

Post a Comment